سولفات آمونیوم

کیمیا پارس شایانکار عرضه کننده و فروشنده سولفات آمونیوم | کود سولفات آمونیوم | سولفات آمونیوم گرانوله | کود سولفات آمونیوم گرانوله سولفامون

سولفات آمونیوم

کیمیا پارس شایانکار عرضه کننده و فروشنده سولفات آمونیوم | کود سولفات آمونیوم | سولفات آمونیوم گرانوله | کود سولفات آمونیوم گرانوله سولفامون
سولفات آمونیوم
عرضه کننده و فروشنده سولفات آمونیوم گرانوله و پودری سولفامون

برای اطلاع از قیمت سولفات آمونیوم و سایر اطلاعات سولفامون با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن: 02188979646
فکس: 88997735(021)

پیوندهای روزانه

نقش کود سولفات آمونیوم در کشاورزی

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶ ق.ظ

کود سولفات آمونیوم سولفامون


سولفات آمونیوم چیست؟


سولفات آمونیوم | Ammonium sulfate  یک ماده غیر آلی با کارایی بسیار زیاد در بخش کشاورزی و بسیاری از  صنایع می باشد. مهمترین کاربرد سولفات آمونیم تهیه کودهای ازت دار کشاورزی است. کود سولفات آمونیوم سولفامون حاوی ۲۱% ازت به شکل یون آمونیوم  و ۲۴% گوگرد محلول در آب به شکل سولفات است. از جمله کاربردهای کود سولفامون در کشاورزی می توان به  استفاده به منظور  اصلاح و کاهش pH خاک های قلیایی و همچنین تأمین ازت و گوگرد مورد نیاز برای رشد و نمو گیاهان اشاره کرد.

کود سولفات آمونیوم یکی از پر مصرف ترین و پر بازده ترین کودهای ازته برای محصولات کشاورزی مختلف زراعی و باغی است. از کود سولفامون برای مواردی که هم ازت و هم گوگرد مورد نیاز است، استفاده می گردد .

  نقش کود سولفات آمونیوم در بخش کشاورزی

 

ازت | نیتروژن  از مهمترین عـوامل دستیابی به عملکرد مطلوب و افـزایش عمـلکرد گیاهان در بخش کشاورزی است.

ازت  فراوان تـرین عنـصر مـوجود در جو می باشد و پر مصرف ترین عنـصر توسط گیاهان می باشد، که بصورت یون های نیترات و آمونیم و اوره از طریق ریشه ها جذب شده و پس از انتقال به برگ ها در سنتز اسیدهای آمینه مشارکت و در نهایت پروتئین ها را ایجاد می کند.

ازت بخش مـهمی از ترکیبات آلی گیاهان همانند رنگدانه کلروفیل و کوآنزیـم ها را تشکیل می دهد. ماده مغذی ازت رشد رویشی درخت را تحریک کرده و در صورت مصرف زیاد منجر به ایجاد بافت های نرم و افزایش پاجوش و تنه جوش در درخت شده و بر فرآیند تولید محصول اثر معکوس میگذارد بنابراین همواره باید مقدار بهینه از کودهای ازته مورد استفاده قرار گیرد تا بهترین تأثیر را بر نجوه عملکرد گیاهان داشته باشد .
ازت مورد نیاز گیاهان از دو منـبع کودهای شیمیایی و کودهای آلی تأمین می گردد.

کود سولفات آمونیوم در درجه اول برای مواردی که به ازت و گوگرد به عنوان ماده مکمل خاک و برای تأمین نیاز گیاهان در حال رشد، نیاز است، مصرف می شود. گرچه کود سولفات آمونیوم حاوی 21% ازت بوده و کود های دیگری وجود دارند که حاوی درصد ازت بیشتری هستند (بعنوان مثال اوره حاوی 46% ازت می باشد)،  اما ازت موجود در کود سولفات آمونیوم سولفامون هدر رفت و آب شویی بسیار کمتری نسبت به سایر کودهای ازته داشته و همچنین کود سولفات آمونیوم یک منبع عالی از گوگرد می باشد که چندین عملکرد اساسی در گیاهان به خصوص تولید پروتئین ها دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی