سولفات آمونیوم

کیمیا پارس شایانکار عرضه کننده و فروشنده سولفات آمونیوم | کود سولفات آمونیوم | سولفات آمونیوم گرانوله | کود سولفات آمونیوم گرانوله سولفامون

سولفات آمونیوم

کیمیا پارس شایانکار عرضه کننده و فروشنده سولفات آمونیوم | کود سولفات آمونیوم | سولفات آمونیوم گرانوله | کود سولفات آمونیوم گرانوله سولفامون
سولفات آمونیوم
عرضه کننده و فروشنده سولفات آمونیوم گرانوله و پودری سولفامون

برای اطلاع از قیمت سولفات آمونیوم و سایر اطلاعات سولفامون با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن: 02188979646
فکس: 88997735(021)

پیوندهای روزانه

کاربرد نیتروژن | ازت در کشاورزی

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۲ ق.ظ

نیتروژن یکی از مهمترین عناصر و عـوامل کلیدی در دستیابی به عملکرد مطلوب در محـصولات کشاورزی می باشد. نیتروژن در گیاهان بالاترین غلظت را داشتـه وگلوگاه رشد می باشد و نقش مهمی را در افـزایش عمـلکرد گیاهان  دارد به صورتی که کمـبود آن بیش از سایر عناصر غذایی عملکرد را محدود می کند.

سولفات آمونیوم2

ازت فراوان تـرین عنـصر مـوجود در جو است. و در بین عـناصر، پر مصرف ترین عنـصر توسط گیاهان بوده که بصورت یون های نیترات NO3-1 و آمونیم NH4+1 و اوره CH4N2O از طریق ریشه ها جذب و پس از انتقال به برگها در سنتز اسیدهای آمینه دخالت و نهایتا پروتئین ها را تولید می نماید.

ازت (نیتروژن) بخش مـهمی از سـایر ترکیبات آلی نظیر رنگدانه کلروفیل و کوآنزیـم ها را تشکیل می دهد. ازت رشد رویشی درخت را تحریک میکند و در صورت مصرف زیاد منجر به ایجاد بافتهای نرم و افزایش پاجوش و تنه جوش در درخت شده و بر فرآیند تولید محصول اثر معکوس می گذارد .

ازت خاک از دو منـبع کودهای آلی و شیمیایی تأمین می گردند. کودهـای حیوانی و کـودهای سبز نیترات یک آنیون بسیار محلول است که بوسـیله خاک جذب نمی شود و از این رو به راحتی می تواند بطرف ریشه ها حرکت کند و یا بوسیله آبشویی از دسترس گیاه خارج گردد. اوره نیز متحرک و علی رغم جذب آسان میتواند با آبشویی از دسترس خارج شود، اما آمونیوم بار مثبت دارد و مثل سایر کاتیونها جذب ذرات خاک میشود و از اینرو تحرک و آبشویی آن محـدود است.

سولفات آمونیوم نوعی کود که ٢١ درصد ازت و ٢۴ درصد گوگرد دارد که اسیدزا بوده و بهترین کود برای شرایط خاک های ایران است.

چنانچه خاک قلیایی و pH   آن بالا باشد با مصرف کود سولفات آمونیوم تاحدودی pH   کاهش می یابد.

سولفات آمونیوم بهترین منبع تامین ازت و گوگرد برای،درختان میوه و آن دسته از محصولات زراعی است که به این عناصر نیاز فراوان دارند.از آنجا که ازت این کود به شکل آمونیوم و گوگرد آن به شکل سولفات است،آمونیوم به صورت تبـادلی به ذرات  رس متصل گردیده و کمتر از کـودهای ازته دیگر در خاک شسته می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی